Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 Inleidende Bepalingen
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
– Verhuurder: Hans Rijkse, J.J. Smitstraat 17, 4333 MJ Middelburg.
– Huurovereenkomst: De huurovereenkomst waarbij de verhuurder zich jegens zijn wederpartij verbindt tot het verschaffen van een door verhuurder aangeboden verblijf in het vakantie woning Chalet Berken van verhuurder gelegen aan Zimmersgaden 7, 3995 Ernen, Zwitserland.
– Huurder: De wederpartij van de verhuurder zoals in huurovereenkomst staat vermeld.
Bepalingen voor overeenkomst en voorwaarden:
a. De verhuur is uitsluitend bestemd voor vakantieverblijf zonder pension inclusief inventaris te betrekken door ten hoogste 8 personen;
b. In het gehuurde zijn geen huisdieren toegestaan;
c. Het is huurder niet toegestaan het gehuurde geheel of gedeeltelijk aan anderen (onder) te verhuren of in gebruik te geven;
d. Huurder is verplicht het gehuurde naar behoren te gebruiken en het gehuurde in goede staat, netjes en opgeruimd weer achter te laten. Schoonmaakkosten zijn niet in de huurprijs inbegrepen.
e. De huurder dient bij vertrek en gedurende de huur in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een toeristenkaart;
f. Geadviseerd wordt om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten;
g. De bedragen in deze voorwaarden vermeld gelden, voor zover van toepassing, inclusief BTW;

Artikel 2 Totstandkoming en Inhoud Overeenkomst
Het aanbod van de verhuurder is vrijblijvend en kan zo nodig worden herroepen. Herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen na aanvaarding te geschieden. De huurder zal de voor het sluiten van de overeenkomst en de uitvoering daarvan de benodigde gegevens betreffende hemzelf en de eventuele andere huurder(s) verstrekken aan de verhuurder. De overeenkomst komt tot stand wanneer de huurder via de website een boeking verstuurd. Degene die namens of ten behoeve van een ander een overeenkomst aangaat, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. De (andere) huurder(s) is (zijn) voor zijn (hun) eigen deel aansprakelijk.

Artikel 3 Betaling en ontvangst sleutel
Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een bedrag (aanbetaling) te worden voldaan, namelijk 30% van de totale huursom. Het restant van de huursom dient uiterlijk 60 dagen voor aanvang van de huurperiode te zijn ontvangen door verhuurder. Bij niet tijdige betaling is de huurder in verzuim.
De sleutel van de vakantiewoning wordt door verhuurder in bruikleen aan huurder ter beschikking gesteld. De sleutel blijft eigendom van de verhuurder. Bij verlies, diefstal of enige andere wijze van verloren gaan van de sleutel is huurder een onherroepelijk bedrag verschuldigd van 25 euro. Huurder is nimmer gerechtigd de sleutel onder zich te houden of te dupliceren om welke reden dan ook. Mocht hij dat toch doen dan is hij een boete verschuldigd van 500 euro, onverminderd de werkelijke kosten.

Artikel 4 Huursom
De gepubliceerde huursom geldt voor de gehele vakantiewoning, tenzij anders aangegeven. Hierin zijn begrepen de diensten en voorzieningen, in de publicatie vermeld. De gepubliceerde huursom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze de verhuurder bekend waren ten tijde van het aangaan van de overeenkomst. Na tijdige betaling van de gehele huursom zal de huursom niet wijzigen. Huurder betaalt voor aankomst een waarborgsom van 200 euro en deze zal bij het einde van de huurperiode worden terugbetaald, onder aftrek van het geen huurder nog aan verhuurder verschuldigd is. De verhuurder zal hiervoor een digitale betaallink sturen.

Artikel 5 Wijzigingen door de Huurder
Na totstandkoming van de overeenkomst kan de huurder wijzigingen daarvan verzoeken. Tot 4 weken voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en door de verhuurder worden bevestigd. Hiervoor geldt de voorwaarde, dat de huurder de gewijzigde huursom conform de regeling van artikel 3 en onder aftrek van de reeds betaalde gelden voldoet. De huurder kan zich niet laten vervangen door een ander.

Artikel 6 Annulering door de Huurder
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, zijn voor huurder annuleringskosten verschuldigd:
– bij annulering tot 60 dagen voor de dag van aankomst: Betalings,- en verwerkingskosten á 25 euro.
– bij annulering vanaf 60 dagen tot 30 dagen voor de dag van aankomst: 50% van de huursom.
– bij annulering vanaf 30 dagen tot de dag van aankomst: de gehele huursom.

Artikel 7 Wijzigingen in overeenkomst
De verhuurder heeft het recht de verhuur op een of meer wezenlijke punten te wijzigen wegens gewichtige omstandigheden. Hieronder worden verstaan omstandigheden die van zodanige aard zijn dat verdere gebondenheid van de verhuurder aan de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden verlangd. Indien de oorzaak van de wijziging aan de huurder kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende huurkosten voor rekening van de huurder.

De verhuurder mag de overeenkomst ook op een niet wezenlijk punt wijzigen wegens gewichtige, de huurder onverwijld meegedeelde omstandigheden. In dat geval kan de huurder de wijziging slechts afwijzen indien de wijziging hem tot nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.

Artikel 8 Aansprakelijkheid en Overmacht
Onverminderd het bepaalde in de artikelen 7 en 9 is de verhuurder verplicht tot uitvoering van de overeenkomst overeenkomstig de verwachtingen die de huurder op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben. Indien de huur niet verloopt overeenkomstig de in dit artikel bedoelde verwachtingen, is de huurder verplicht daarvan zo spoedig mogelijk mededeling te doen aan de betrokkenen als bedoeld in artikel 12.
Indien de huur niet verloopt overeenkomstig de bedoelde verwachtingen, is de verhuurder verplicht eventuele gedeeltelijke huurkosten te vergoeden, tenzij de tekortkoming in de nakoming niet aan hem is toe te rekenen. Onder overmacht worden verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich er op beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Huurder en leden van hurende partij zijn op eigen verantwoordelijkheid in en rondom de vakantiewoning. De verhuurder is niet aansprakelijk voor (letsel)schade in welke vorm dan ook. Indien de verhuurder jegens de huurder aansprakelijk is voor derving van huurgenot, bedraagt de vergoeding ten hoogste éénmaal de huursom. Verhuurder aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een reis- en/of annuleringsverzekering. Onverminderd het bepaalde in de voorgaande leden van dit artikel is de aansprakelijkheid van de verhuurder beperkt tot ten hoogste driemaal de huursom, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de verhuurder.

Artikel 9 Verplichtigen van de huurder
De huurder(s) is/zijn verplicht tot naleving van alle aanwijzingen van de verhuurder ter bevordering van een goede uitvoering van de huur. Huurder is aansprakelijk voor schade aan het gehuurde, inclusief de schade aan of verlies van (een deel van) de inventaris, veroorzaakt tijdens de huurperiode, tenzij huurder aannemelijk kan maken dat de schade aan hem, zijn gezinsleden of gasten niet kan worden toegerekend. Op het schadebedrag wordt in mindering gebracht het bedrag dat krachtens enige verzekering wordt uitgekeerd.
De huurder die zodanig hinder of last oplevert of kan opleveren, dat een goede uitvoering van een huur daardoor in sterke mate wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, kan door de verhuurder van (voortzetting van) de huur worden uitgesloten, indien van deze in redelijkheid niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt nagekomen. Alle daaruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de huurder, indien en voor zover de gevolgen van hinder of last hem kunnen worden toegerekend. Indien en voor zover de oorzaak van de uitsluiting de huurder niet kan worden toegerekend, wordt hem restitutie van de huursom of een gedeelte daarvan verleend.
Het is niet toegestaan:
– Huisdieren in de vakantiewoning te houden
– Te roken binnenshuis
– Met skischoenen aan het huisje te betreden, in verband met schade aan het huisje.

Het is verplicht:
– Toeristenbelasting te voldoen bij de VVV in Ernen. Wanneer de huurder dit nalaat en de verhuurder wordt hiervoor nagerekend, worden de werkelijke kosten verhoogd met 100 euro administratiekosten en worden deze verhaald op de huurder. Op verzoek kan deze betaling worden gaan aan de verhuurder. Hiervoor worden 5 euro administratiekosten gerekend.
– Gemeentelijke afvalzakken voor eigen gebruik te kopen bij de supermarkt in Ernen, en deze weg te brengen naar de container. De container kan men vinden wanneer men 100 meter de weg oploopt richting Ernen. Bij aankomst in het huisje zal een vuilniszak beschikbaar zijn. Bij vertrek dient u een lege afvalzak achter te laten voor de volgende bezoeker.
– Afval te recyclen bij het afvalsorteercentrum te Ernen.

Huurder is aansprakelijk en zonder gerechtelijke tussenkomst verschuldigd alle boetes/kosten/schade ten gevolge hiervan die verhuurder lijdt of van het niet nakomen van de aanwijzingen van de verhuurder.

Artikel 10 Kosten herstel
De kosten van normaal onderhoud en herstel van gebreken zijn voor rekening van verhuurder. Indien zich gebreken voordoen, dient huurder hiervan direct kennis te geven aan verhuurder of diens tussenpersoon en de instructies zoveel mogelijk op te volgen. Indien verhuurde of tussenpersoon goedkeuring daartoe heeft gegeven zullen in dit verband gemaakte kosten door verhuurder tegen overlegging van gespecificeerde rekeningen aan huurder worden terugbetaald.

Artikel 11 Rente en incassokosten
De huurder die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens de verhuurder heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag een rente verschuldigd van 5% over iedere maand of gedeelte van een maand der vertraging. Voorts is huurder gehouden tot vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten gelijk aan 15% van het gevorderde, met een minimum van 100 euro, tenzij dit bedrag, de incassowerkzaamheden in aanmerking nemende, onbillijk is.

Artikel 12 Tekortkoming en Klachten
Een geconstateerde tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst dient zo spoedig mogelijk te worden gemeld bij de verhuurder of tussenpersoon zodat deze een passende oplossing kan treffen. Indien de tekortkoming niet binnen redelijke termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van de huur, dient deze tijdens het verblijf te worden gemeld bij de verhuurder. Als de tekortkoming ook dan nog niet tot tevredenheid is opgelost en aanleiding geeft tot een klacht dient de huurder deze binnen twee weken na de huurperiode bij de verhuurder te deponeren.

Artikel 13 Geschillen
Op de overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing. Partijen komen overeen dat een eventueel geschil wordt voorgelegd aan de Nederlands bevoegde rechter.
[In Nederland: Geschillen naar aanleiding van de overeenkomst kunnen ook worden voorgelegd aan de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB, gevestigd te ’s Gravenhage, mits de verzoekende partij lid is van de ANWB. Aan de behandeling door de ANWB kunnen kosten verbonden zijn.

 

 

Terms and Conditions

Article 1 Introductory Provisions

The following definitions apply in these terms and conditions:
– Landlord: Hans Rijkse, J.J. Smitstraat 17, 4333 MJ Middelburg.
– Rental agreement: The rental agreement whereby the landlord undertakes towards the other party to provide a stay offered by the landlord in the holiday home Chalet Berken of the landlord located at Zimmersgaden 7, 3995 Ernen, Switzerland.
– Tenant: The other party of the landlord as stated in the lease.
Provisions for agreement and conditions:
a. The rental is exclusively intended for holiday accommodation without boarding house including inventory by no more than 8 people;
b. No pets are allowed in the rented property;
c. The tenant is not permitted to sublet or rent out the rented property in whole or in part to others;
d. The tenant is obliged to use the rented property properly and to leave the rented property in good condition, tidy and tidy. Cleaning costs are not included in the rent.
e. The tenant must be in possession of a valid passport or tourist card upon departure and during the rental period;
f. It is advised to take out travel and cancellation insurance;
g. The amounts stated in these conditions apply, where applicable, including VAT;
h. The english version of the Terms & Conditions is an automated translation. In case of a dispute, or a discrepancy, the dutch version applies. This is just a translation.

Article 2 Formation and Content of the Agreement

The offer from the landlord is non-binding and may be revoked if necessary. Revocation must take place as soon as possible but no later than 10 working days after acceptance. The tenant shall provide the necessary information concerning themselves and any other tenant(s) for the conclusion and execution of the agreement to the landlord. The agreement is concluded when the tenant submits a booking through the website. The person entering into an agreement on behalf of or for the benefit of another person is jointly and severally liable for all obligations arising from the agreement. The other tenant(s) is (are) liable for their own share.

Article 3 Payment and receipt of key

At the conclusion of the agreement, an amount (down payment) must be paid, namely 30% of the total rent. The remainder of the rent must be received no later than 60 days before the start of the rental period by the landlord . In the event of late payment, the tenant is in default.
The key to the holiday home is made available to the tenant by the landlord on loan. The key remains the property of the landlord. In the event of loss, theft or any other way of losing the key, the tenant owes an irrevocable amount of 25 euros. The tenant is never entitled to retain the key or to duplicate it for any reason. If he does, he will owe a fine of 500 euros, without prejudice to the actual costs.

Article 4 Rent

The published rent applies to the entire holiday home, unless otherwise indicated. This includes the services and facilities stated in the publication. The published rental sum is based on the prices, money rates, levies and taxes, as these were known to the landlord at the time of entering into the agreement. After timely payment of the entire rent, the rent will not change. The tenant pays a deposit of 200 euros before arrival and this will be refunded at the end of the rental period, after deduction of the fact that the tenant still owes the landlord. The landlord will send a digital payment link for this.

Article 5 Changes by the Tenant

After conclusion of the agreement, the tenant can request changes thereof. These changes will be made as far as possible and confirmed by the landlord up to 4 weeks before departure. The condition for this is that the tenant pays the changed rent in accordance with the regulation of Article 3 and after deduction of the monies already paid. The tenant cannot be replaced by another.

Article 6 Cancellation by the tenant

If an agreement is canceled, the tenant will owe cancellation costs:
– if canceled up to 60 days before the day of arrival: Payment, – and processing costs of 25 euros.
– cancellation from 60 days up to 30 days before the day of arrival: 50% of the rent.
– cancellation from 30 days up to the day of arrival: the entire rent.

Article 7 Changes to agreement

The landlord has the right to change the lease on one or more essential points due to serious circumstances. This is understood to mean circumstances that are of such a nature that the landlord cannot be reasonably expected to remain bound by the agreement. If the cause of the change can be attributed to the tenant, the resulting rental costs will be borne by the tenant.

The landlord may also amend the agreement on a non-material point due to serious circumstances immediately communicated to the tenant. In that case, the tenant can only reject the change if the change is to the disadvantage of more than minor significance.

Article 8 Liability and Force Majeur

Without prejudice to the provisions of Articles 7 and 9, the landlord is obliged to implement the agreement in accordance with the expectations that the tenant could reasonably have under the agreement. If the rent does not proceed in accordance with the expectations referred to in this article, the tenant is obliged to inform the parties involved as referred to in article 12 as soon as possible.
If the rent does not proceed in accordance with the aforementioned expectations, the landlord is obliged to reimburse any partial rental costs, unless the failure to perform is not attributable to him. Force majeure means abnormal and unforeseeable circumstances that are independent of the will of the person who invokes it and the consequences of which could not be avoided despite all precautions.
The tenant and members of the hiring party are under their own responsibility in and around the holiday home. The landlord is not liable for (injury) damage in any form whatsoever. If the landlord is liable towards the tenant for loss of enjoyment of the rent, the reimbursement will not exceed the rental sum once. Landlord accepts no liability for damage for which there is a claim for reimbursement under travel and / or cancellation insurance. Without prejudice to the provisions of the preceding paragraphs of this article, the liability of the landlord is limited to a maximum of three times the rent, unless there is intent or gross negligence on the part of the landlord .

Article 9 Obligations of the tenant

The tenant (s) is / are obliged to comply with all instructions from the landlord to promote the proper execution of the rent. The tenant is liable for damage to the rented property, including damage to or loss of (part of) the inventory, caused during the rental period, unless the tenant can demonstrate that the damage to him, his family members or guests cannot be attributed. The amount that is paid out under any insurance policy is deducted from the damage amount.
The tenant who causes or is likely to cause such a nuisance or burden that a proper execution of a rental is made to a great extent or can be made more difficult, can be excluded by the landlord from (continuation of) the rental, if this is not reasonably possible. it can be expected that the agreement will be honored. All resulting costs are for the account of the tenant, if and insofar as the consequences of nuisance or burden can be attributed to him. If and insofar as the cause of the exclusion cannot be attributed to the tenant, he will be refunded the rent or part thereof.
It is not permitted:
– To keep pets in the holiday home
– To smoke indoors
– To enter the cottage with ski boots, due to damage to the cottage.

the following is mandatory for the tenant:
– Tourist tax is to be paid at the tourist office in Ernen. If the tenant fails to do this and the landlord is charged for this, the actual costs will be increased by 100 euros administration costs and these will be recovered from the tenant. Upon request, this payment can be made directly to the landlord. A 5 euro administration fee is charged for this.
– Purchase municipal waste bags for their own use at the supermarket in Ernen and take them to the container. The container can be found when walking 100 meters up the road towards Ernen. A garbage bag will be available upon arrival at the cottage. Upon departure you must leave an empty waste bag for the next visitor.
– Recycle waste at the waste sorting center in Ernen.

The tenant is liable and without judicial intervention, owes all fines / costs / damage as a result of which the landlord suffers or for not following the instructions of the landlord .

Article 10 Recovery costs

The costs of normal maintenance and repair of defects are borne by the landlord . If defects occur, the tenant must immediately inform the landlord or his intermediary and follow the instructions as much as possible. If the landlord or intermediary has given his approval for this, costs incurred in this connection will be reimbursed by the landlord to the tenant on presentation of specified bills.

Article 11 Interest and collection costs

The tenant who has not fulfilled a financial obligation to the landlord in time, owes an interest of 5% on the outstanding amount for each month or part of a delayed month. Furthermore, the tenant is obliged to pay extrajudicial collection costs equal to 15% of the claimed, with a minimum of 100 euros, unless this amount, taking the collection work into account, is unfair.

Article 12 Shortcomings and complaints

A shortcoming found in the implementation of the agreement must be reported as soon as possible to the landlord or intermediary so that he can find a suitable solution. If the shortcoming is not resolved within a reasonable period and the quality of the rental is affected, it must be reported to the landlord during the stay. If the shortcoming is still not satisfactorily resolved and gives rise to a complaint, the tenant must deposit it with the landlord within two weeks of the rental period.

Article 13 Disputes

Dutch law applies to the agreement. The parties agree that any dispute will be submitted to the competent Dutch court.
[In the Netherlands: Disputes arising from the agreement can also be submitted to the Royal Dutch Touring Association ANWB, established in The Hague, provided that the requesting party is a member of the ANWB. There may be costs associated with treatment by the ANWB.

Share This